fredag 24 februari 2012

Månadens uppdrag - Februari

Aldrig ensam....

Det är inte ofta jag kan säga att reklam berör mig. På ett eller annat sätt gör den kanske det undermedvetet men det finns en reklam som jag tyckte gick in i hjärtat mer än andra. Det var Röda korsets julkampanj ”Aldrig ensam” där man fick se äldre som går och fantiserar om att de har en massa nära och kära omkring sig men som i själva verket är alldeles, alldeles ensamma.

Jag är bortskämd med att ha många fantastiska människor i min närhet men dessvärre finns det väldigt många som är just ensamma. Månades uppdrag blir därför att göra något för någon som ni tror känner sig ensam. Det kan vara någon äldre, det kan vara en granne eller precis vem som helst. Bjud en hemlös på kaffe, skriv ett brev (igen), ta dig tid att prata med någon som bara vill prata eller köp med dig lite fika och gå hem till någon som aldrig annars får besök. Du kan göra lite eller mycket, det lilla kan kännas enormt för någon annan så glöm inte att du kan göra skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar