fredag 6 april 2012

Kvällspromenader

Min favorit bland alla motionsformer är promenader. Långa härliga turer både ensam och i sällskap. För några år sedan gick en vän och jag på långtur till Västra Hamnen flera gånger i veckan. Det var som sagt flera år sedan men jag pratar om detta fortfarande. Vi blev båda beroende och våra turer innefattade allt vi behövde för att må bra, motion, ”frisk” luft, trevligt sällskap och havet. Ibland blev det även en riktigt god kopp kaffe under pausen vid havet. En oslagbar kombination. Även om jag fortfarande promenerar har jag aldrig kommit in i riktigt samma rutin igen, förrän nu!

Sambon och jag har börjat med gemensamma kvällspromenader, ibland långa, ibland lite kortare. Det är mysigt att antingen strosa omkring lite lugnt eller ta sig fram med raska steg när man har den man älskar traskande bredvid!

Igår blev det en lite längre tur då vi gick en mil för att se solnedgången. Lite snuvade blev vi då det var ett gigantiskt moln precis framför solen. Men det var ändå vackert! Molnen i sig bildar ofta fantastiska konstverk och i kombination med havet och en himmel i alla möjliga färger blir det fantastiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar