söndag 4 maj 2014

The secret - hemligheten

Jag har börjat läsa den omtalade boken The secret – hemligheten. Jag vet inte hur många av er som läst den eller känner till attraktionslagen. För att fatta mig väldigt kort går den ut på att allt som händer dig har du själv skapat. Enligt attraktionslagen kan du med tankens och kärlekens kraft få allt du vill ha. Jag har stora svårigheter med att köpa hela det här konceptet. Jag tror inte att mängder av lokalbor och avslappnade semesterfirare låg och tänkte så negativa tankar 2004 att en tsunami bildades. Jag tror inte heller att samtliga personer på planen 11 september 2001 själva skapat sin situation. MEN jag tror på tankens kraft och att vi med hjälp av den kan skapa oss ett lyckligare liv. Vi KAN styra våra tankar (även om det känns ogenomförbart ibland), tankarna styr känslorna, känslorna styr våra handlingar och våra handlingar avgör nästan allt i våra liv. 70 sidor in i boken har jag tänkt ”nej minsann” några gånger men ”aha” betydligt fler. Jag ser fram emot att läsa vidare och återkommer med mer tankar.



”Du skapar ditt eget universum steg för steg”. Winston Churchill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar