lördag 10 maj 2014

Inköp i ordningens tecken

Jag har slarvat lite med mitt "En sak om dagen"-projekt den senaste veckan. Det är inte fullt så enkelt längre men det är bara att dyka längre in i skåpen och ta nya krafttag. De senaste dagarna har jag istället (tillfälligt) ökat antalet prylar här hemma men med bra motivering. Eftersom jag håller på att försöka få ordning och reda på alla mina prylar (även papper) gick jag till Clas Olsson och införskaffade ett 100-pack med plastfickor. Jag fick också smaka på plånbokens fara när man strosar omkring planlöst i butiker. Jag har köpstopp på papper men gjorde ett undantag för ett stort block (större än A3) på Lagerhouse. Jag har tittat på det där blocket tidigare och tänkt att det skulle kunna fungera bra för att samla alla post itlappar jag använder mig av när jag skriver berättelser. Nu var blocket på rea så det var bara att slå till.
 
 
 

Jag märker redan att jag börjat tänka efter mer innan jag köper något. Jag köper inte något som inte har ett syfte eller som jag verkligen behöver/älskar. Även om jag inte varit någon slösa förut märker jag också redan skillnad på ekonomin. Ett steg i taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar