söndag 22 juni 2014

All you need is less

Det blev en del inköp under maj, främst kläder men bara sådant jag ansåg mig behöva. Bland annat behövde jag ett regnställ så det blev dyraste inköpet (700 kr på rea). Mitt ”En sak om dagen-projekt” har väl gått lite si sådär måste jag erkänna. Jag sackade efter någon gång för en månad sedan. Vi är nu mer än halvvägs in i juni och jag har MYCKET kvar att göra mig av med. Mina mål för tillfället är att fortsätta minimera antalet ägodelar och att göra färdigt alternativt göra mig av med alla mina halvfärdiga projekt här hemma.

Jag är, har alltid varit och kommer alltid att vara en tänkare. En grubblare som funderar mycket och vill mycket. Alla möter vi prövningar i livet, ibland små ibland större. Jag ser dessa som en anledning att stanna upp och tänka över vad som verkligen är viktigt. Min slutsats efter sådana tankar är att jag vill lägga mer tid på mig själv och mina nära och mindre tid åt mina prylar. Det finns inte en enda sak som kan mäta sig med en promenad med sambon, en fikastund med kompisen eller en utflykt med familjen.

Allt jag behöver just nu är mindre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar