måndag 30 juni 2014

Alternativ till couscous

Det är måndag = köttfri måndag




Dagens middagstips åt jag igår. För första gången testade jag att använda blomkål istället för couscous. Min tanke var från början att göra en klassisk tabbouleh men persiljan byttes ut mot ruccola eftersom det var vad som fanns hemma. Jag tyckte att det blev gott och kommer definitivt göra det igen. Igår serverades detta tillsammans med nötfalafel, stekt zucchini, tomater och hummus.

GÖR SÅHÄR:

Skölj blomkålen och låt den torka så mycket det går (inte hela världen om den är lite blöt). Riv sedan hela huvudet på ett rivjärn. Matberedare ska också fungera men jag har ingen, rivjärn funkade fint. Hacka ruccola och rödlök fint, blanda allt. Dekorera med nektariner. Klart!

Detta funkar även bra till dig som äter lågkolhydratskost.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar