onsdag 30 april 2014

En sak om dagen - april

April månad är över och det är dags att sammanfatta hur mycket prylar jag lyckats göra mig av med. En sak om dagen blir med enkel matematik 30 saker under april. Jag ska erkänna att jag inte gjort mig av med något alla dagar men tagit igen det med ränta andra.

UT under april

10 par skor
2 gamla bodylotions
3 miniflaskor med schampo
4 tygpåsar
2 växter
1 par fingervantar
1 bok
1 tjock fodrad tröja
3 ansiktskrämer
4 ansiktsmasker
1 t-shirt
3 par strumpor
22 (!!!) par strumpbyxor
1 videoband
2 bokmärken i trä
14 halsband
7 armband
4 par örhängen
1 armband
2 små hänglås
1 klocklänk
2 klockor
1 linne
1 top
3 skärbrädor
1 tvättpåse
2 handvärmare
1 påse dekorsten
3 påskägg
1 trasigt lakan
1 hackig DVD
3 hårsnoddar
En rejäl hög tidningar

108 grejer mindre här hemma om man bortser från tidningarna.

IN under april

6 virkade kakor som jag fick i present.
1 mobilladdare men den ersatte den gamla som gick sönder så det är plus minus 0

Vi har alltså 100 saker färre i början av maj än en månad tidigare, ändå märker jag absolut ingen skillnad här hemma. Jag kommer att fortsätta rensa under maj och ser fram emot luftigare ytor och ett enklare liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar