onsdag 16 april 2014

Överskott på pyssel

Jag är och förblir en pyssloman. I min pysselhörna trängs kaffepåsar, garn, tapetböcker pärlor, papper och MYCKET, mycket mer. En kompis och jag har tagit i hand på att vi inte får köpa mer papper resten av året om det inte är till ett VÄLDIGT speciellt tillfälle och jag ska försöka att även i övrigt hålla mig till det pyssel jag har. Tro mig, jag har material till julkort mer än ett år framöver. Jag har även papper med påskmotiv. Jag har inte pysslat något inför påsk mer än att göra ett fåtal påskkort av några papper med kycklingar på.

När det kommer till just pyssel påbörjar jag det ena projektet efter det andra. Jag ska därför nu försöka fokusera på att faktiskt göra färdigt i alla fall några av dessa innan jag påbörjar en massa nytt. Det har jag sagt förut men jag känner mig mer motiverad att bli klar nu. Dessutom måste jag börja fundera över vad jag ska göra med allt som är färdigpysslat. Det finns en gräns för hur många armband man hinner använda, hur många tavlor som får plats på väggarna och hur många filtar man kan ha i soffan. Använda, sälja, skänka känns som de enda alternativen. Andra förslag mottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar