söndag 7 september 2014

Första veckan avklarad

Det är söndag. Det innebär att jag imorgon inte ätit något alls från djurriket på en vecka. Det har gått otroligt smärtfritt. Förvisso har jag varit sjuk men den förkylningen kände jag av redan innan vår nya diet och jag blev snabbt bättre igen. Hittills har det faktiskt inte varit alls svårt. Jag äter min frukost hemma eller tar med den till jobbet tillsammans med lunchen. Jag har inte ätit ute eller varit bortbjuden under veckan så inga prövningar där. Imorgon ska jag iväg på utvecklingsdag med jobbet. Ska bli spännande att se vad Turning Torso har att erbjuda. Skulle det bli några problem ligger ju Green matmarknad alldeles intill så det kommer inte att gå någon nöd på mig.
 
Sambon och jag har diskuterat att vi ätit väldigt mycket kolhydrater nu första veckan. Det finns ju teorier om att man som vegan gärna ska kombinera spannmål med protein för att få i sig mest näring. Min plan är dock att minska på just spannmålet den kommande veckan. Jag tror nämligen att jag är en av de många människor som mår bättre utan gluten. Dessutom ska jag se till att få in mig mer protein än jag gjorde i början av veckan. Risotton och makaronerna var goda men innehöll väldigt lite protein. Det har även blivit en hel del socker i helgen. Skärpning på den fronten alltså!
Skrivkursen är igång och känns otroligt motiverande. Förkylning och huvudvärk har gjort att det gått lite segt nu i början men idag ska jag försöka slutföra första uppgiften. Imorgon får jag en ny! Nästan längtar efter den!
Ha en härlig söndag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar