söndag 14 september 2014

Skriv kvinna, skriv

Det har inte blivit något bloggande på några dagar. Jag har haft fullt upp med att skriva annat. Skrivarkursen känns verkligen bra och jag längtar redan efter nästa uppgift. I fredags och lördags var jag iväg och träffade andra deltagare i kursen. Otroligt givande! Det var så skönt att träffa en massa härliga människor som delar mitt intresse för att skriva. Det är verkligen något jag saknat. Dessvärre är inte nästa träff förrän i november.
 
I dag har jag självklart varit iväg och röstat. Jag tycker att det är något speciellt med att gå själva valdagen. Andra skrivuppgiften har skickats in och i kylen finns både vegpytt och soppa till veckans matlådor. Skönt att ha det klart. Imorgon får jag en ny skrivuppgift och då vill jag fokusera på den.
 
Även denna vecka har veganlivet rullat på smärtfritt. På skrivarkursen fick jag en galet god gazpasho medan de andra år svampsoppa och efter lördagens träff gick vi på Green Mango som serverar mycket veganskt.
 
Ikväll har jag utöver vegpytt och soppa lagat rårakor som vi åt i dag. Tillsammans med avokadoröra, rödlök och tångkaviar blev det sååå gott!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar