onsdag 2 augusti 2017

Pant och glasburkar bort


Onödiga grejer som fick lämna hemmet i går var bland annat denna påse med gammal pant. Den bestod förvisso bara av en påse men den har stått i ett hörn i köket och retat både sambon och mig ett bra tag. Sonen tycker att det är fantastiskt intressant med dessa flaskor och har packat upp påsen otaliga gånger. Det dumma är att vi nästan aldrig dricker något annat än vatten till maten så den översta flaskan hade bäst före datum i februari 2017. Den har alltså fått ligga och drälla här hemma i väntan på fler kompisar som aldrig kom. Även om det kan kännas futtigt att panta en eller två flaskor kommer jag inte samla på mig lika mycket i fortsättningen.



Alla gamla glasburkar har också fått flytta ut ur skåpen och väntar på att få komma till glasåtervinningen. Jag tänkte att jag skulle koka marmelad någon dag men nej, först ordning på torpet. Dessutom finns det ett gäng finare glasburkar på vinden. Det finns ingen anledning att samla på sig en massa sådant om jag inte kommer använda dem. Förut frös jag sonens hemlagade barnmat i glasburkar (ja, det går utmärkt om du inte fyller hela burken) men nu äter han samma mat som oss och det enda han har i frysen är bananpannkakor.
Jag är ganska trött efter första arbetsdagen efter semestern så nu blir det sängen. I morgon ska jag rensa vidare.

Fortsättning följer…

1 kommentar:

  1. Bra tänkt! Den dagen du verkligen ska koka marmelad så kommer du snabbt kunna få tag i nya glasburkar. // Lina Sjöstrand

    SvaraRadera