tisdag 1 augusti 2017

Ctrl-Alt-Delete, Lena ”The better version" coming up


”Lev inte om hela år”, skrev jag i den här bloggen 1 januari 2012. Ändå är det precis det jag gjort. Det är 2,5 år sedan jag bloggade senast och mycket har hänt. Jag stressar mindre (det är fortfarande ett problem), jag har fått mitt drömjobb (ett av dem) och framför allt har min stora önskan om att bli mamma gått i uppfyllelse.
När jag läser igenom gamla inlägg inser jag dock att jag tampas med samma problem. Jag vill minska på mina prylar och leva mer minimalistiskt. Jag vill gå ner i vikt och bli mer hälsosam. Jag vill stressa mindre och ägna mer tid åt människor som står mig nära. Jag vill köpa ett hus och ha en fin trädgård.
Efter en månads lugn semester med 2 dagarns ”göra ingenting” i en stuga i skogen på slutet är  jag galet motiverad att ta tag i allt en gång för alla och skapa mitt drömliv. Jag ska leva snålt och spara så mycket som möjligt för att inom en inte alltför avlägsen framtid kunna köpa mitt hus, jag ska rensa bland mina materiella saker och skapa en enklare livsstil utan onödig stress, jag ska lyckas få en hälsosam livsstil och jag ska förverkliga drömmar. Det kommer bli svårt, ibland jättesvårt men jag vet också att det kommer bli lättare efterhand när jag betar av mina hinder, svårigheter och motstånd.
Jag hoppas att några av er vill följa med på min resa och kanske t o m göra mig sällskap. Vill du spara pengar för att förverkliga en dröm, vill du stressa mindre och lägga mer tid på de du älskar, vill du bli mer hälsosam eller alltihop? Låt oss inspireras av varandra och stötta varandra när det känns svårt. Jag kommer att blogga om hela min resa och lovar både mig själv och er att den här gången blir det annorlunda. Jag kommer att börja med att rensa ut en massa prylar för att få mer yta, plats och andrum.
Det är slut på ursäkter och bortförklaringar, nu kör vi!

4 kommentarer:

  1. Du har stavat fel på delete i rubriken, annars kör hårt. Hälsningar från oss i Vänersborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajaj, hur kunde språkpolisen själv missa det =). Tack!

      Radera
  2. Kul, jag hänger på!! Heja heja :-) Kram från Lina Sjöstrand

    SvaraRadera