söndag 14 juli 2013

Dödssynd eller framförhållning

Igår var det sommar på riktigt. Facebookuppdateringarna präglades av bilder på fötter med strand eller pool i bakgrunden. Grillarna var tända och barn hade glass i halva ansiktet. Själv vaknade jag med tanken att stranden var enda alternativet, sedan började jag städa. När klockan var närmare halv åtta på kvällen plockade sambon och jag fram varsin bit paj ur frysen och hade fortfarande inte kommit till stranden. Jag var inte utanför dörren bortsett från de minuter vi vattnade växterna på taket och tog en andningspaus. Är det en dödssynd att vara inne hela dagen i så fint väder? Kanske men när semestern kommer ska jag ha semester och inte hålla på med en massa i lägenheten. Visst, det finns alltid något att göra men kaffebryggaren är nu avkalkad för diverse fikabjudningar inom kort.
Jag har inte semester än men när den kommer ska jag vara ledig. Filmerna och guitar herot är i ordning för regngiga dagar. Det ligger vattenflaskor i frysen till de varma (som förhoppningsvis kommer igen innan semestern). Framförhållning, det är ett begrepp jag slagit upp i alla ordböcker jag hittat men ännu inte förstått. Jag ska därför ha en praktikperiod på två veckor nu så kanske det sätter sig till semestern.
För att gå emot strömmen måste jag säga att det är lite skönt att det inte är lika fint väder idag, jag har en del som måste inhandlas och projekt som bör avslutas. Första kaffekoppen är urdrucken och nu går startskottet för den här dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar