tisdag 13 december 2011

Min stora kärlek

Min sambo har en tendens att vifta med armarna ibland när han sover. För några nätter sedan kom först en armbåge flygande och precis efter fick jag en kudde i ansikten. Jag suckade varpå sambon mumlande undrade vad det var. Jag sa snabbt att jag fick saker i huvudet hela tiden. Fullt allvarlig svarar då min sovande pojkvän ”Ta på dig en hjälm då”. Jag började skratta och sa ”Vad sa du?”. Han sa ännu en gång att jag skulle ta på mig en hjälm. Jag ser fram emot ett långt liv tillsammans med min kära Andreas för tråkigt har man sällan i hans sällskap, inte ens när han sover. Den mannen får verkligen mig att skratta varje dag, allt är alltså precis som det ska vara. Underbara, fantastiska Andreas. Jag vet att jag hittat mannen i mitt liv, en härlig känsla.

Vi träffades via internet och redan innan jag träffade honom sa jag till mina vänner: ”Det är Han, mannen jag ska gifta mig med, han är the one”. Det låter galet, jag vet, men det var så jag kände. Han var inte en i högen utan stack onekligen ut från den gråa massan på mer än ett sätt. När jag väl träffat honom pratade jag med en vän och sa: ”Nu förstår jag vad du menar med att man vet när det är rätt!”. Jag hade aldrig tidigare upplevt den känslan så starkt, han var allt jag drömt om och lite till. Det låter klyschigt, jag vet men tro mig, när man minst anar det händer det.

Jag hade letat och letat efter Mr Right men han lös med sin frånvaro. På stans nattklubbar fanns han inte… inte så konstigt att jag inte kunde se honom där, han var ju ute och vandrade på Kungsleden. Säga vad man vill om internetdejting men det är onekligen ett sätt att träffa människor du annars inte någonsin skulle sprungit på.

Vad var det då som fick mig att falla för denna långa, mörka man? Ja ni, den listan skulle kunna göras hur lång som helst, han har allt det där som brukar stå på de flestas önskelistor. Han är rolig, ödmjuk, allmänbildad, ärlig, lätt att prata med, händig, snygg.... the list goes on and on. Visst, han fäller inte ner toalocket och han kan öppna en tredje kaviartub trots att vi redan har två halvfulla men kan jag inte komma på några värre saker än så är jag världens lyckligaste kvinna!

Störst av allt är kärleken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar