torsdag 8 december 2011

Reservplats 355

Idag kom det jag tillsammans med så många andra väntat på. Antagningsbeskedet. Jag har sökt in till kursen Kreativt skrivande på distans. När jag idag läste texten ”Du har reservplats 355” insåg jag att det nog blir till att fortsätta blogga och skriva lite annat så smått här hemma. Men jag ska inte hänga läpp för det, det finns ju så mycket annat jag vill göra. Dessutom har ju mirakel skett förut så kanske, kanske… men jag tänker inte räkna med någon skrivarkurs i vår.

Ikväll har jag varit på Itrimmöte och där fortsatte de mindre positiva beskeden då jag gått upp i vikt. Inte mycket men det är första gången jag gått upp sedan jag började så det kändes lite konstigt, det är faktiskt första gången jag inte gått ner. Egentligen hade det dock varit mer konstigt för att inte säga sjukligt ifall jag fortsatte att gå ner i vikt i det oändliga, det går ju liksom inte. Det är dock bra att väga sig varannan vecka för att veta när man ska dra lite i ”unna sig”-bromsen. Man måste ju inte frossa så att man blir illamående bara för att det står december överst på köksalmanackan.

Helgen kommer bli intensiv så nu ska jag hämta tvätten och sedan blir det sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar