tisdag 20 december 2011

Tick tack tick tack

Klockan är mycket och jag borde redan sova. Istället spelar jag rysk roulette med sömntimmarna genom att hinka i mig kaffe såhär sent. Anledningen till detta är att jag har ett arbete som ska lämnas in senast idag. Jag lär mig aldrig, jag behöver den här sistaminutenstressen för att få det gjort och trots att det är arbetet jag borde ägna mig till 100% får jag ett starkt behov av att göra en massa annat. Det kanske hänt något revolutionerande på facebook, bäst att kolla mellan varven. Jag kanske skulle ta och skriva ett blogginlägg, det har ju inte blivit så många de senaste veckorna. Jag har några julklappar kvar att inhandla, jag kanske skulle ta och skriva en lista över dem (jag är en listoman)...And it goes on and on and on. Ännu en gång har jag förvandlats till mitt alter ego Alfons Åberg, "jag ska bara...".

Ok, jag har i alla fall börjat med arbetet och det känns som att jag kommer skicka iväg mer text än nödvändigt (i vanlig ordning) men varför ska det vara så svårt med lite framförhållning?

När jag ändå är igång och skriver vill jag tipsa om något riktigt gott som jag åt idag. För er som gillar chicken nuggets (vilket jag egenligen inte kan påstå att jag gör) finns ett nyttigare alternativ som enligt mig också är godare. Dela kycklingfile, pensla med uppvispat ägg, vänd i sesamfrön och stek i lite olja. Servera med en asiatisk sallad. Galet gott! Tack Itrim för det receptet! I går testade vi en variant på lasange med en massa rivna rotfrukter i köttfärssåsen, zuccini istället för lasangeplattor och keso istället för bechamelsås, mumma kardemumma!

Tick tack, tick tack, mindre än två timmar till deadline, dags att koppla in strömsladden i datorn, peta ner näsan i böckerna och reflektera kring interkulturell kompetens, pluskompetens, mångfaldskompetens och en massa andra kompetenser. Imorgon ska jag istället fundera över om jag någonsin kan uppnå en läggavmedattskjutauppalltingtillsistaminutenkompetens... eller så gör jag det i övermorgon... eller dagen efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar