söndag 8 januari 2012

Glädje och smärta

Fredagen vad fantastisk. Efter sovmorgonen blev det en spontan promenad till havet tillsammans med en kompis. Skönt väder, trevligt sällskap och underbart att komma ut i friska luften. På grund av envisa förkylningar har det inte blivit så mycket motion i julhelgerna och då brukar det vara lite segt att komma igång igen. Efter promenaden var det hem och duscha för att sedan åka till Ronneby och träffa underbara vänner. Det är alltid lika roligt att träffa dem. Det spenderades en del timmar i bil på resan dit och hem men jag tyckte mest att det var mysigt att sitta och prata med Andreas om allt från framtidsdrömmar till onaturliga fenomen. Dagen fick högsta poäng i trivselkategorin.

Planen var att lördagen skulle bli minst lika mysig. Andreas och jag hade bestämt att vi skulle gå på riktig dejt på kvällen. Vi började dagen (efter att ha sovit läääänge) med en promenad till havet igen. Eller rättare sagt, planen var att vi skulle ta oss dit. Vi kom bara ca 100 meter sedan högg det till i mitt knä och jag kunde inte gå längre. Det var nätt och jämt att jag kunde ta mig hem för det gjorde så fruktansvärt ont. Denna värk/smärta är något som näst intill försvann direkt efter viktnedgången och jag var överlycklig över att det var så lätt fixat då ingen läkare kunnat hjälpa mig. Nu är det dock lika illa igen och är det inte knät så är det höften, eller fötterna… riktigt tröttsamt. Hur som helst lät jag tyvärr smärtan vinna över mig i dubbel bemärkelse då jag deppade över detta en bra stund. Jag var inte ens sugen på att gå ut och äta längre så det vi istället gjorde var att köpa hem indiskt och hyrde tre filmer. Vi betade av två igår, Jägarna 2 och Hanna.

Det där med smärtan ska jag försöka ta tag i igen för jag vill verkligen inte ha det såhär, känner mig riktigt begränsad och det är sjukt frustrerande att inte kunna träna och röra på sig när man verkligen vill. Jag tänker inte låta något som gör ont vinna över mig, en dag ska jag stå där, högst uppe på Kebnekaises topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar