torsdag 19 januari 2012

Läshunger

Nästa vecka ska vi ha litteraturseminarium på ateljeristautbildningen så tills dess ska jag läsa och reflektera över två böcker. Den ena boken jag ska reflektera över handlar om att reflektera så det kan kanske bli lite flummigt, men inte ett dugg mindre intressant för det. Då jag (förhoppningsvis) är klar med mina andra två kurser har jag nu mer tid till att läsa annat. Tur är väl det för som om det inte vore nog med alla de olästa böcker som redan står i bokhyllan och väntar på att jag ska dyka ner i dem växer även högen med böcker jag lånat av bekanta, för att inte tala om de jag hittar på biblioteket.

Denna boktörst verkar inte vilja försvinna men det är jag bara glad över. Nu i helgen hoppas jag på att hinna med att plöja några böcker. Bland de översta böckerna ligger förstås de jag ska läsa till skolan men även Smärtans barn av Waris Dirie, Ego woman av Carolina Gynning, en bok om mindfulnes, en bok om mentalisering, en bok om asylsökande barn och Det du inte såg av Patrik Sjöberg. Kanske börjar jag med någon av dem, kanske blir det någon helt annan.

Jag återkommer med recensioner efter helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar