lördag 28 januari 2012

Tidiga mornar och fruktgröt

Jag var tidigare partytjejen som ville ut och nattklubba loss minst en gång varje helg. Jag kunde inte förstå tjusningen med att gå upp jättetidigt på helgen och menade på att om dagen försvann så hade man ju ändå natten till att dansa och ha skoj med sina vänner. Nu har jag antingen omprioriterat eller blivit gammal. Jag skymtade en väldigt ljus nyans på ett av mina hårstrån häromdagen så att jag blivit äldre är det ingen tvekan om men jag är också på en annan plats i livet och prioriterar helt andra saker. Jag tycker fortfarande att det är kul att gå på fest och jag går gärna ut och skakar loss en och annan lördag (blir dock sällan av). Medan många fortfarande ligger och sover tycker jag dock att det är riktigt skönt att jag redan hunnit med att köra lite cirkelgym. En bra frukost på det och sedan rullar hela dagen på i glädjens tecken.

Idag blev det ”fruktgröt” till frukost. Det är Fru Anna Skipper som kommit med det receptet någon gång. Det faller nog inte alla i smaken då det är lite speciellt men för er som vill pröva är det ganska enkelt. Ni tar ett äpple, en banan och en stjälk selleri och kör i mixer/matberedare tills det blir som en ganska slät gröt. Stjälkselleri har en ganska speciell smak men i detta fall hjälper den till att göra gröten lite fluffig. Som sagt, speciell smak men jag gillar det. Strö gärna över lite solrosfrön och glöm inte att äta lite protein till, i mitt fall blev det kokt ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar