torsdag 31 juli 2014

Bär i salladen

Jag fullkomligen ÄLSKAR bär och frossar i hallon, blåbär och jordgubbar nu på sommaren. Dels äter jag dem ofta till frukost t ex till en chiapudding eller bara som de är. Det senaste är dock att jag äter dem till lunch i en sallad. Kombinationen färsk spenat, fetaost och söta jordgubbar är to die for! Sådana här sallader är superbra eftersom man bara tar vad man har hemma och lägger upp det på en tallrik i olika lager. Snabbt och lätt!
 
Överst ser ni en sallad på spenat, fänkål (riktigt gott till bär det med, smakar lite lakrits), fetaost, jordgubbar, blåbär, purjolök och några ensamma jordnötter jag hittade i en påse.


Spenat är fullt av nyttigheter och något jag äter ofta. Även här ligger det spenat i botten. Sedan är det cocktailtomater, färsk ananas, blåbär och hasselnötter. Denna sallad är vegansk och raw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar