tisdag 22 juli 2014

Jag lever inte som jag lär... än

Den här bloggen har kommit att handla allt mer om hälsa och välmående i alla dess former. Jag skriver mycket för mig egen skull men drivs också av att ibland kunna inspirera andra.

Mitt mål är inte på något sätt att själv framstå som någon sorts idealmänniska. Jag har mina svårigheter, knepigheter och svaga sidor precis som alla andra. En del delar jag med mig av ganska friskt, t ex det faktum att jag har över 50 rullar presentsnöre eller att jag är usel på att ta hand om mina krukväxter. Jag är rädd för att köra bil och är sämst på att fickparkera, jag är överviktig och otränad och stressar på tok för mycket. Men det gör ingenting, jag är bra ändå, precis som alla andra.

Men som sagt, jag vill inspirera. Jag vill inspirera alla jag känner (och inte känner) till att bli hälsosammare, må bättre fysiskt och psykiskt och njuta av livet. Jag är fortfarande allätare men vet att jag mår bättre av att äta mindre socker och mycket grönsaker. På bloggen väljer jag därför oftast att dela med mig av de mer hälsosamma recepten.
 
Jag njuter av livet men det finns områden som jag vill förbättra. Livet är som en berg- och dalbana, ibland går det upp, ibland går det ner. Ibland går det av en väldig fart och ibland får du hacka dig fram i långsam hastighet.
 
Förhoppningsvis har jag fått någon av er att testa ett nytt recept, kasta en gammal tröja ni inte använder eller donera böcker till någon som faktiskt kommer att läsa dem. Samtidigt är jag bara en vanlig människa som, precis som alla andra, kämpar med livets prövningar.
 
Heja mig och heja er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar