söndag 20 juli 2014

Chiapudding med banan och kakao

Under semestern finns det tid att experimentera lite mer med frukosten. Min senaste variant av chiapudding var riktigt smarrig och jag vill därför dela med mig av receptet. Bananen gjorde att jag gillade konsistensen bättre än vanlig chiapudding och även om jag inte brukar äta choklad till frukost kändes det helt rätt till morgonkaffet.
 

 
Chiapudding med banan och kakao
 
Kvällen innan:
Blanda 1 msk chiafrön med 1 dl osötad mandelmjölk och ställ in i kylen. Rör gärna om efter en liten stund och låt sedan stå och svälla i kylen över natten.
 
På morgonen:
Mosa en banan och blanda ner i chiapuddingen tillsammans med 1 msk kakao, eventuell agavesirap eller honung. Jag använde 1/2 tsk agavesirap och tyckte att det räckte mer än väl. Rör ner lite färska blåbär i blandningen och toppa med resten.
 
NJUT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar