onsdag 2 juli 2014

Hemligheten är slut

För ett tag sedan berättade jag att jag börjat läsa The secret - hemligheten. Jag läste snabbt ut boken och mina tankar är väl hyfsat oförändrade. En sak jag irriterade mig på var att väldigt många av exemplen i boken handlade om pengar. Jag försöker ju komma ifrån det materialistiska samhället och fokusera på viktigare saker. The secret handlar mycket om framgång i karriär och ekonomi även om teorierna kan praktiseras på alla områden. Kanske är det så att pengar är något vi alla kan relatera till och av den anledningen ett bra exempel, jag störde mig ändå lite på alla exempel under just den kategorin när jag läste boken.

Mina åsikter har som sagt inte förändrats så mycket men jag kan ändå rekommendera boken till alla som är intresserade av personlig utveckling. Du kan påverka dina tankar, dina tankar påverkar dina handlingar och dina handlingar är direkt avgörande för hur ditt liv blir. Jag köper däremot inte teorierna om att ALLT styrs av våra tankar.

  

"Följ din lycka och universum kommer att 
öppna dörrar för dig där det tidigare bara fanns murar."
Joseph Campbell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar