torsdag 3 juli 2014

Ett rum i taget

Jag skrev tidigare att jag skulle ta tag i mitt "En om dagen"-projekt igen. Det blev inte exakt som planerat men jag har hittills gjort mig av med mer än en sak per dag. Jag beslutade mig för att istället ta ett rum i taget och ännu en gång gå igenom ALLT för att göra mig av med onödiga prylar. Först ut blev sovrummet av två anledningar. Dels kändes det lättast eftersom vi har minst grejer där och dels vill jag inte ha NÅGOT som kan stressa eller distrahera mig där jag sover. Jag skojar inte när jag säger att jag nog hade 10 till 15 anteckningsblock i och på mitt nattduksbord. Flera av dem åkte direkt i papperskorgen, några fick vara kvar i lådan (jag är en skrivande människa så jag måste alltid ha ett block i närheten).

Nästa rum på tur är vardagsrummet. Där finns bl a en låda med lite gott och blandat som behöver tittas igenom. Ett steg i taget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar