onsdag 9 juli 2014

Filmtips

Ni som följer min blogg eller känner mig väl privat vet att jag experimenterar lite med kosten och blir allt mer medveten om vad jag stoppar i mig. Jag äter gärna vegansk kost med mycket näring och intresserar mig allt mer för rawfood. Experterna är tyvärr inte eniga om vad som är mest hälsosamt att äta men jag tror att det viktigaste är att var och en hittar en kost om fungerar bra för just dem. För MIG känns det dock av många anledningar fel att frossa i kött varje dag. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte uppskattar en grillad köttbit men det finns otroligt mycket annat gott att äta. I mataffären tänker jag på djuren, miljön och min hälsa. Ibland vinner smaklökarna men allt oftare vinner den mer hälsosamma delen av hjärnan. Eftersom jag är en bokmal läser jag en hel del inom just kost och hälsa, boktips kommer så småningom. Tills dess vill jag även tipsa om att det finns en uppsjö av hela dokumentärer, filmklipp och tv-program helt gratis på youtube. Först ut är Oprah Winfrey Vegan Challange. Du som kollat på Oprah förut kommer att känna igen konceptet. I det här programmet provar hon och stora delar av hennes personal att vara veganer i en vecka.



Andra tipset för idag är Supercharge me, 30 days Raw. Denna film är för dig som intresserar dig för rawfood. Filmskaparen åker  på ett retreat för att se hur det påverkar hennes kropp och hälsa.


Har DU några tips på böcker eller filmer inom kost och hälsa får du gärna dela med dig av dem i kommentarsfältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar