fredag 4 juli 2014

Chokladpudding eller nåt

En kompis till mig brukar få ställa upp på diverse matlagningsförsök när hon är hemma hos mig. Senast i raden var det den här "chokladpuddingen". Jag har länge tänkt testa att göra chokladpudding på avokado men det har inte blivit tillfälle förrän nu. Om du förväntar dig den gamla vanliga chokladpuddingen gjord på mjölk kommer du inte tycka att smakerna är de rätta men om du istället tänker att den här varianten är full av nyttigheter smakar det finfint. Receptet nedan räckte till tre personer.




Chokladpudding med banan och avokado

2 bananer
2 avokados
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao

Mixa banan och avokado till en slät massa (jag använde stavmixer). Mixa sedan ner kakao och vaniljsocker. In i kylen. KLART!

Jag hackade ner lite macadamianötter i smeten men det är helt valfritt. Min chokladpudding serverades varvad med jordgubbar, hallon och blåbär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar