söndag 24 augusti 2014

15 785 bilder

Jag jobbar på att få i ordning allt jag kan få i ordning (till en rimlig gräns). En punkt på listan är mina foton. Jag gillar att fotografera och periodvis knäpper jag en hel del bilder. Jag har lagt många timmar på att kravla runt och titta på småkryp, fotografera moln eller bara föreviga släktkalas. Problemet är att jag aldrig går igenom och rensar dem, jag bara lägger över dem på datorn och sedan ligger de där. Känns det igen? 

Nu har jag tömt både kamera och mobil. Fotona har sedan kopierats till en extern hårddisk. Jag ska gå igenom dem och rensa hårt. Framför allt ska jag sortera dem så att det inte finns 5 kopior av en bild i olika mappar eller 18 suddiga bilder på en och samma fjäril.

Mina vänner ger mig små läxor ibland. Den senaste innefattar bilderna. Jag ska vara klar med dem i slutet av månaden. Det kan tyckas som lång tid att ha en vecka på sig att sortera bilder men precis som rubriken lyder har jag över 15 000 och de är inte i någon som helst ordning. Hur ser det ut i dina fotomappar?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar