torsdag 7 augusti 2014

Spontanlunch och skafferirensning

Idag hade jag turen att bli bjuden på spontanlunch hemma hos en vän. Hon träffade mitt i prick i valet av mat. Hur smaskigt som helst. Till efterrätt gjorde hon raw chokladbollar. Minst lika gott! Jag kommer definitivt köra en repris på båda recepten.
 
 




Mätt och belåten gick jag sedan till en av mina absoluta favoritaffärer, Green matmarknad. Med fokus på ekologiskt och mat utan tillsatser faller mycket av deras stora utbud mig i smaken. Jag ville köpa hur mycket som helst, food horder som jag är, men hade bara spiskummin i handen när jag lämnade butiken. Vi håller nämligen på med lite skafferirensning här hemma och ska äta upp det vi har innan vi köper en massa nytt. Det ska bli både gott och kul att sedan få fylla på med mer spännande och näringsrik mat.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar