söndag 31 augusti 2014

Veganliv och skrivarkurs

I morgon är det ny månad och nya äventyr. Från och med imorgon ska sambon och jag äta 100% veganskt i minst en månad. Vi har inte ätit speciellt mycket kött tidigare heller men nu åker mjölkprodukter och ägg också. Jag tycker att det ska bli riktigt spännande och ser fram emot att prova nya recept, hitta substitut och utvärdera huruvida vi mår bättre, sämre eller oförändrat.
 
Vi har gjort en matsedel för första veckan och igår storhandlade vi på Ica Maxi. Det kändes lite konstigt att gå förbi hela sektioner med ENBART animaliska produkter. På menyn för den kommande veckan finns bland annat risotto, macaroni & cheese och kikärt-/quinoabiffar.
 
1 september innebär även kursstart för den skrivarkurs jag ska gå den här terminen. Något jag verkligen ser fram emot. Skrivandet är mitt största intresse och något jag definitivt vill utveckla. Äntligen har jag tagit ett steg i rätt riktning!
 
Mitt intresse för skrivande, hälsa och matlagning gör att jag kommer fortsätta blogga om mina äventyr. Haka gärna på, ifrågasätt, inspirera, kommentera!
 
To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar