fredag 22 augusti 2014

The Whistleblower

Precis som jag skrev igår var det otroligt skönt att komma hem till en nystädad lägenhet idag. Städtorsdag, en rutin som är här för att stanna! Kvällen har bjudit på hämtmat och film. Den verklighetsbaserade thrillern The Whistleblower rekomenderas även om den ger en brutal bild av den verklighet många människor lever i.

 
Filmen ger exempel på hur trafficing fortgår framför ögon som blundar, munnar som tystas och huvuden som vänds bort. Det är för mig fullkomligen ofattbart hur man kan köpa eller sälja en annan människa. Idag diskuterade jag världens farligaste djur med barnen på jobbet. Vi pratade om flodhästar, någon nämde hajar, någon annan dinosaurier. Alla djurarter ihop skulle inte kunna bidra till samma grymhet som mänskligheten står för. Vi påstår oss vara en intelligent art men ger ofta bevis på motsatsen. Hur kan vi få ett stopp på den här sortens brutalitet? Livet ska inte behöva vara ett lotteri! Det känns så fel att jag ska vela kring vilken hämtmat jag ska välja samtidigt som någon annan säljer sin kropp för att ens kunna överleva. Människor, nu skärper vi till oss och visar att vi faktiskt är smarta genom att få slut på det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar