måndag 18 augusti 2014

Första måndagen utan kaffe

Första måndagen efter semestern. Dessutom första måndagen på länge utan kaffe. Jag vande mig av med det förra veckan. Inte så att jag aldrig mer kommer dricka kaffe men anledningarna till att jag slutat trycka igång kaffebryggaren på morgonen är många. Det jag vill äta till frukost passar inte alltid ihop med kaffe. Kaffe och smoothie känns t ex inte som drömkombinationen. Kaffe och mackor är gott men jag ska inte äta så mycket mackor. Även på eftermiddagarna tycker jag om att ha något att tugga på till kaffet, gärna sött eller choklad. Jag tillhör dem som har en massa mjölk i kaffet, detta är också en anledning till att jag ville dra ner på det. Den 1 september ska sambon och jag övergå till att äta en 100% vegansk kost i minst en månad. Ingen komjölk i kaffet då! Sist men inte minst vill jag inte vara beroende av något. Första dagen utan kaffe kände jag mig lite dysfunktionell, hade svår huvudvärk och pratade om kaffe stup i kvarten. Redan andra dagen var det stor skillnad och tredje dagen saknade jag det inte alls.

Nu är det snart dags att susa iväg till bussen och se vad den här terminen har att erbjuda. Ha en fin start på veckan allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar