onsdag 6 augusti 2014

Storkok sparar tid och pengar

Med den här bloggen vill jag bland annat visa att det går att äta ekologiskt, gott, nyttigt och billigt samtidigt som man inte måste arbeta ihjäl sig för att komma dit. Bönor är en fantastisk proteinkälla som går att variera i det oändliga. De på burk eller i tetra funkar fint men de torra som du själv blötlägger och kokar blir billigare. Det kräver lite planering någon gång då och då men inte speciellt ofta. Jag blötlägger ibland flera olika sorter över natten när jag vet att jag ska vara hemma dagen därpå. Den dagen jag bokat tvättstugan fungerar till exempel perfekt. När bönorna och kikärtorna är kokta passar jag på att laga någon god rätt samma dag. Resten åker in i frysen i lagom portioner för att t ex slänga ner i en gryta en mer stressad dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar