fredag 25 november 2011

Ett år äldre, ett år visare?

Igår blev det inget bloggande alls. Anledningen till det var att jag hade fullt upp med att leta gråa hårstrån och nya rynkor i spegeln. Jag blev nämligen hela 31 år gammal igår. De senaste åren har mina födelsedagar tillbringats på någon restaurang tillsammans med goda vänner. Vi har tryckt i oss den ena godsaken efter den andra och sedan har jag rullat hem proppmätt, smått illamående. 2011 är året då jag började mitt nya liv, därför tillbringades istället födelsedagen på ett Itrimmöte och sedan blev det tre varv cirkelgym. Kvällens middag blev grillad kyckling och en smaskig sallad. Det låter kanske extremt men oroa er inte, kvällen avslutades med ostbricka och jag mumsade för glatta livet helt utan dåligt samvete. Jag unnar mig onyttiga saker men jag äter det då och då för att jag verkligen tycker att det är gott och för att jag är sugen på det. Jag äter inte längre pizza bara för att det är söndag eller chips för att det är Bonde söker fru på tv, det är liksom inte någon speciellt bra anledning.

Gårdagens Itrimträff skulle egentligen handla om att umgås kring mat. Detta tycker jag är väldigt intressant då vi väldigt ofta äter för att det är socialt. Fika är ju trevligt och bjuder man hem någon är det självklart att det ska intas en god middag. Diskussionerna flöt dock ut via transfetter och slutade i livsmedelsverkets vara eller icke vara. Även om de inte alltid kommer med de bästa råden tycker jag att de gör ett bra jobb och ska fortsätta med det.

Grattishälsningarna haglade in på facebook och på mobilen, gladast blev jag dock för de som brevbäraren petat in genom mitt brevinkast. Det är ju SÅ mycket roligare att få ett riktigt brev än att få ett mail. Missförstå mig inte, mail och sms är hur kul som helst men ett pling från mobilen framkallar inte riktigt samma leende som ett tjusigt kuvert på dörrmattan. Mer snigelpost åt folket!

Mitt bland gratulationskorten fanns även ett meddelande om att jag hade ett paket att hämta ut på posten. Först trodde jag att det var en födelsedagspresent men när jag såg att det inte var från en privatperson trodde jag istället att det var något jag vunnit. Jag gick och hämtade ut paketet och precis när jag skulle öppna det kom jag på vad det var. Årets WWF-bok: Kor – en kärlekshistoria. Beskrivningen på baksidan lyder: ”Det här är en bok som handlar om kor och människor. Men mest om kor. De har erbjudit oss sina tjänster i nästan tiotusen år, fött oss, stött oss, hållit oss sällskap. Det minsta vi kan göra i gengäld är att se dem”. Vad är oddsen för att man får den boken när man fyller år? Men vad passar bättre till en gammal bondtös som mig? Jag tycker faktiskt att det ska bli roligt att bläddra i boken även om kor inte står överst bland mina intressen.



Av sambon fick jag presentkort på Len Hud. Jag fick ett av några vänner förra helgen också så nu kan jag verkligen unna mig en skön ansiktsbehandling eller något annat avkopplande. Idag trillade det in fler presenter från sambon, nämligen tillbehör till min nyinköpta Big Shot (funderar lite över den där materialismen jag skrev om för några dagar sedan). Vad tusan är en Big Shot undrar ni. De som pysslar med scrapbooking vet, det är en liten mangel eller vad man ska kalla det som kan stansa ut olika saker i. Jag är överlycklig över mina presenter och längtar efter att börja använda dem!

Jag slutar tidigt en fredag i månaden, idag är den härliga fredagen då det står 7 – 13.30 på mitt schema! Det blev en rask promenad hem och sedan satte jag mig för att skriva ett arbete som ska lämnas in senast idag. När jag kom hem hade jag inte skrivit en bokstav men nu är det inskickat. Jag fick kämpa för att inte överstiga de fyra sidorna som man fick skriva. Det där med skrivkramp är inget jag förstår mig på, vad läraren sedan kommer att tycka om innehållet återstår att se.

Nu är det fredag kväll och Idol börjar närma sig. Vem sjunger falskt? Vad har Bard på sig? Kommer Anders Bagge ihåg vem han är gift med? Spänningen är olidlig!

Trevlig helg till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar