onsdag 30 november 2011

Sömn är bästa medicinen

Det var ju det där med sömnen. Jag slarvar en del med den men igår var det jag som kröp ner under täcket och somnade klockan sju. När jag vaknade till och hörde att min sambo var uppe och gick tänkte jag att det var morgon och att John Blund redan tänkte överge mig. Till min stora lycka visade sig klockan vara kvart över tolv och jag kunde snabbt somna igen för att sova 6 timmar till. Efter 11 timmars sömn tyckte jag ändå att en liten stunds snoozande inte var för mycket begärt men väckarklockan sa tillslut åt mig att det var dags att hoppa in i duschen och vakna på riktigt.

Den största anledningen till att jag gick och la mig så tidigt igår var att jag inte mådde bra. En bultande huvudvärk som inte ville gå över med alvedon var antagligen någon sorts migrän och då är det vila, vila, vila som gäller. Internet ville inte fungera på min dator, jag orkade inte sätta mig in i någon film och att läsa var definitivt inte att tänka på med den huvudvärken.

Det är inte så ofta jag har huvudvärk men när jag har det så brukar den sitta i med ett konstant bultande i flera dagar. Jag hoppas att John Blund lyckats lura bort allt det onda nu och att jag kommer må strålande resten av året. Man har sällan tid att vara sjuk men just nu hade det VERKLIGEN varit dålig timing. Jag har något som ska göras varje dag, alla helger är fullbokade resten av året och mina studier har staplats i en ganska rejäl hög.

Jag önskar er alla en bra dag och en god natts sömn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar