söndag 13 november 2011

Ullared

Människor och deras beteende har alltid intresserat mig. När jag var yngre var jag en av de som ogenerat stod och bokstavligt talat glodde på andra med hakan nere i marken.  Jag glor fortfarande ibland, jag kommer på mig själv när hakan slår i asfalten eller jag inte andats på ett tag, men det har blivit bättre.



Igår var jag i sociologernas Mecka. Jag besökte en plats där faktiskt alla människor är intressanta att titta på. Vilka strategier de har, vilka konversationer de har och vad som orsakar dispyter dem emellan. Vad är det då som kan locka fram det sämsta och det bästa hos oss? Det ska jag berätta, mina damer och herrar, låt mig presentera ULLARED! Ullared som komiskt nog ligger precis efter orten Köinge.






Det blev fyra timmars sömn innan jag blev upphämtad kl 06.15. Fyra shoppingsugna tjejer åkte sedan i full fart mot Gekås medan solen gick upp bakom oss.  12 timmar senare snubblade jag in genom ytterdörren tillsammans med 5 fulla påsar med ”fynd” och en yogamatta. Det är egentligen ganska skrämmande att man kan köpa så mycket saker och egentligen inte riktigt veta vad man har köpt. Det är som om någon demon flyger i en. ”Jag vill ha”-demonen kanske. Hur billigt är det då egentligen på Gekås? En del saker är faktiskt riktigt billigt, andra saker kan t o m vara dyrare än hemma på Ica. Kläderna är inte direkt något för mig, varken i utseende eller i kvalitet, men visst, jag kan hålla med om att mycket är billigt. Ofta får man dock det man betalar för. Jag har inte hunnit packa upp så mycket från påsarna än så jag vet fortfarande inte ifall det är fynd eller masspsykos.






Det var en trevlig och lyckad roadtrip, allt gick som det skulle och vi fick plats i bilen hem. Det blev lite pusslande i bagaget och jag fick ha min nya yogamatta vid benen men det gick hur bra som helst! Chauffören fick skrapa rutorna innan avfärd och vi fick skrapa kundvagnarna när vi kom fram. Det nalkas vinter! Chauffören hade även gjort namnlappar till våra vagnar och förberett frukost som intogs i bilen. Det kallar jag service!









Mina medresenärer som vanligtvis arbetar på kontor hade lite ont i fötter och ben på vägen hem, själv är jag van vid att röra mig mycket både under arbetstid och privat så jag kände snarare att jag skulle behövt en promenad när jag kom hem, stegräknaren kom inte ens upp i 10 000 steg. Promenaden röstades snabbt ner av tacos i filmsoffan och sedan slumrade jag i vanlig ordning till innan vi ens var halvvägs in i filmen. Innan klockan 22.00 kröp jag ner under täcket och sedan sov jag gott i över 9 timmar. DET behövde jag.


Ha en strålande dag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar