söndag 13 november 2011

Fars dag

Idag har jag äntligen varit och hälsat på min pappa och hans sambo. Det var evigheter sedan jag var där och då tar det ändå inte så lång tid att ta sig dit med tåg och buss. Under resan hann jag med att läsa, virka och skriva. Det är inte alls dumt att åka tåg även om det första man hör och läser när man kommer på är ”Vi är tyvärr försenade”. Det får bli fler resor till pappsen snart.

Det blev en härlig dag med god lax till lunch och frukt till efterrätt. Efter en promenad i skogen blev det kaffe och toscakaka. Den var SÅ god, man uppskattar godsaker mer när man inte äter dem hela tiden.

Den där promenadrundan har jag gått många gånger tidigare men aldrig har det känts så lätt att gå upp för alla backar som det gjorde idag. Jag har av olika anledningar inte tränat på två veckor men konditionen är utan tvekan mycket bättre än den var innan starten på Itrim. Det var riktigt härligt att komma ut i vacker höstnatur, jag ska försöka ta mig ut i skogen lite oftare.

Det är ganska härligt med höst


Det låg fallna träd överallt i skogen. Andra träd hänger i luften så det känns inte helt tryggt att gå under dem. På sina ställen hade naturen skapat en egen hinderbana.








Här kan man sitta och berätta livshistorier för varandra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar